Kaffe, socker och träningsvärk

I övermorgon är det halvmara och jag har trevlig träningsvärk i benen efter gårdagens 85 utfallssteg per ben enligt Ketola-planen. Nästa vecka flyttar jag nog utfallsstegen till tisdagen för att vara på den säkra sidan inför Lidingö.

I övrigt är jag jäkligt uppe i varv, eftersom jag har överskridit mitt normalintag av både kaffe och socker idag. Kaffe dricker jag de flesta dagar inte alls, eftersom jag är ganska känslig för den där drogen. Idag har jag druckit en kopp och det märks. Sockret försöker jag också hålla nere i hopp om att migränen håller sig borta, men idag har jag både ätit lite choklad och en stor bit hallonpaj med vaniljsås i överflöd när jag fikade med en kompis.

Resultatet är en Cath som är supermätt i magen och ganska speedad. Jag tycker mig ha börjat se ett samband mellan mitt intag av (snabba) kolhydrater och semigravid mage också.

För övrigt har jag spring i benen och ser fram emot lördag! Ses vi där?

Utfallssteg i väntan på UCPA-bussen i vintras. Den gången fick jag minsann inte träningsvärk.

Annonser
Det här inlägget postades i Hälsa, Kost, Löpning, Lopp. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s