Lugnt inför halvmaran

Efter träning i dagarna tre blir det nu till största delen vila fram till på lördag, då jag ska springa Stockholm Halvmarathon. Tog sista (lilla) långpasset i lördags på drygt 17 km. Var pigg i början men blev segare allt eftersom. Kände lite här och lite där och fick håll. Jag har helt enkelt för få långpass bakom mig för att det ska vara optimalt.

Men, det här loppet betraktar jag egentligen bara som ett mellanlopp. Jag skulle springa tillsammans med min moster och ta det ganska lugnt eftersom det är Lidingöloppet bara en vecka senare. Nu har moster blivit sjuk och ska inte springa, så jag ska ta det lugnt på egen hand. Övervägde faktiskt att skippa det helt men förkastade den tanken. Ett långpass till kan jag behöva, och då kan jag ju lika gärna göra det ihop med några tusen andra och ha vätskekontroller på vägen.

Förutom söndagens långpass körde jag tusingar i måndags och bikramyoga igår. Ok, idag gjorde jag mina utfall enligt Ketola-planen, men de räknar jag knappt. Även om 85 utfall på varje ben faktiskt tar en stund och får upp min puls.

Nu är det i alla fall vila för benen i ett par dagar. Hjulben kommer upp och ska också springa. Han ska inte ta det lugnt utan siktar på pers. Jag håller alltså tummarna medan jag springer.

Ska du springa på lördag? Har du något mål?

En bekantskap från augusti. Riktigt såhär lugnt tar jag det inte.

Annonser
Det här inlägget postades i Löpning, Lopp. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s