Träning ad hoc

Det är en del att stå i nu och alla träningsplaner jag gör revideras både en och två gånger. Igår fick jag gjort lite armhävningar baserat på hundredpushups.com men fortfarande från knäna. Det får bli från tårna när axeln slutar trilskas.

Imorse tog jag en halvspontan runda på kuperad slinga i Lill-Jansskogen. Jag försökte öka farten i uppförsbackarna med begränsad framgång. Totalt avverkade jag 4,05 km på 25.55 minuter. Okej att det är kuperat men det här var långsamt till och med för att vara jag. Bästa fart var 4.35 min/km och högsta puls 197… Noll energi. Tur att det ändå är skönt efteråt!

Under dagen lekte jag med tanken att springa långpass på kvällen, men sedan fick jag inse faktum. Det fanns inte tid till det. Men lite fler armhävningar gick att klämma in! Och sit-ups.

Så, planen för resten av veckan ser för tillfället ut som följer.

Onsdag: Morgonjogg. Eventuellt pass 5 i Träningsglädjes Training Camp.
Torsdag: Bikramyoga på morgonen. Kanske en löptur på kvällen om det hinns med.
Fre-lör: Lite oklart.
Söndag: Cykling med Hjulben. 6 mil minst.

Och, ja, den största anledningen till att jag gör något slags schema här på bloggen är att det blir svårare att hoppa över det då.

Annonser
Det här inlägget postades i 100 armhävningar, Löpning, Planering, Yoga. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träning ad hoc

  1. Hjulben skriver:

    Det blir till att vara kreativ för att få sin träningsmängd denna vecka för mig, ska nog lägga in lite plankan/armhävningar/styrka och så cyklingen på sömndagen, och om man har ett par skor med till Stockholm kan det ju bli lite löpning också.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s