Inget spring men bättre mat

Dagens löparplaner gick snabbt upp i rök när jag inte kom från jobbet förrän närmare 19.30. Var för hungrig när jag kom hem och när jag väl slängt ihop och skyfflat i mig lite mat var det inte tal om att springa. Nuvarande planen är imorgon bitti!

Nåja, jag har inte slängt i mig så mycket onyttigheter idag åtminstone.

Frukost: Yoghurt med blåbär, gojibär, krossade linfrön, fullkornshavreringar och kanel.
Lunch: Sallad med dinkel, quinoa, prosciutto, feta och diverse grönt. Brödskiva till.
Middag: Snabbt ihopkok på quornfärs, spenat, paprika, creme fraiche och kryddor. 3 körsbärstomater.

Och, däremellan 2 nektariner, 5 jordgubbar, lite vindruvor och 3 mörka praliner som det bjöds på på jobbet…

Jo, lite träning blev det ändå, i form av core-styrka som jag varvade mellan diverse fix hemma och skrivande av detta blogginlägg.

Middag. Skulle kunna funka till pasta men inte idag.

Annonser
Det här inlägget postades i Hälsa, Icke-träning, Kost. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inget spring men bättre mat

  1. Ida skriver:

    Gillar maten, näringsterapeuten ger tummen upp!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s