Tvåhundringar med träningsvärk

Igår morse körde jag BodPump för första gången på länge och fick som väntat trevlig träningsvärk, främst i säte och lår. Varför är majoriteten av mina BodyPump-pass i år för-första-gången-på-länge? Hinner till gymmet för sällan, uppenbarligen.

I vilket fall bestämde jag mig ändå för att köra intervaller på lunchen idag. Närmare bestämt tvåhundringar. Åtta stycken av den varan, med 30 sek gåvila emellan.

Bristande dynamik i benmusklerna, men snabbaste tvåhundringen tog 52 sekunder, dvs 4:19 min/km. Om jag bara kunde hålla den farten i 5 km eller mer! Kanske framöver. Fler kvalitetspass behövs.

Förvisso var pulsen uppe på som mest 193 och det är ju ganska ansträngt, men även det bör ju kunna förbättras. Undrar vad min maxpuls egentligen är. Den verkar knappast följa de vanliga formlerna. Jag kan helt klart ta ut mig mer än vad jag gjorde idag, rent flåsmässigt.

Vet du vad din maxpuls är?

Annonser
Det här inlägget postades i BodyPump, Intervall & fartlek, Löpning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s