Andra vägningen pågår nu…

För ett par veckor sedan råkade jag ju halka med i en vikttävling med några kollegor. Denna vecka är andra vägningen (första efter invägningen). Man får väga sig när som helst måndag-torsdag, och den som gått ner mest i procent vinner omgången. Den som gått ner minst, alternativt gått upp mest, förlorar. Förloraren ska ge en flaska vin för ca 100 DKK till vinnaren. Vägning äger rum varannan vecka och innebär alltid vintävling. Det är skillnaden i procent mellan omgångarna som räknas. Sista gången räknas den totala viktnedgången i procent.

Så idag på morgonen bestämde sig första kollegan att det var dags att väga sig. Den längste och tyngste. Han hade gått ner nästan 2 kg, motsvarande 1,7% av sin utgångsvikt.

Jag velade lite i och med mina decemberlaster i form av lussebullar och chokladtomtar, men jag hade ju ändå tränat imorse och ikväll ska jag ut och äta vilket kanske inte bäddar för det bästa resultatet för morgondagen. Så jag klev upp på vågen och trodde att jag såg i syne när den pekade på 2,6 kg mindre än när jag vägde in mig. Ner 3,5% av min startvikt. Två kollegor till vägde sig och hade gått ner 2,2 respektive -2,4 kg (det vill säga upp). I procent: -2,43% respektive +2,81%.

Ytterligare en kollega kom och vägde sig. Spänningen var olidlig. 3,1 kg hade han gått ner. Vi drog in det i Excel. Trumvirvel. Tryckte enter. -3,35% av kroppsvikten. Puh! Segern är fortfarande inom räckhåll.

Den siste deltagaren har ännu inte dykt upp, men han har ju två dagar till på sig.

Detta inlägg publicerades i Vikt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Andra vägningen pågår nu…

  1. Hjulben skriver:

    Hurra, hurra, vin till oss! 😉

    • Cath skriver:

      Nu ska vi inte ropa hej riktigt än, känns som risken är stor att jag får ge bort den eventuellt vunna vinflaskan redan innan jul…

Lämna en kommentar