Quorn & armhävningar

Tyckte det var dags att fota middagen igen, men det kom jag på när jag redan ätit en del. Så, varsågod, min halvätna middag: Quorngulasch!

Quorngulasch om nom nom

Superenkelt att göra. Hacka och fräs gul lök och vitlök med röd paprika i bitar. Ha i quornstrimlor, passerade tomater, kummin, paprikapulver (gärna starkt) vatten och balsamvinäger. Ursäkta bristen på mått, jag bara höftar lite… Nåja, låt puttra under lock i 10 minuter, lägg på en klick creme fraiche och hackad persilja. Avnjut! Gärna med en bit bröd.

En stund efter den goda middagen var det dags för armhävningar. Till min glädje hamnade jag åtminstone i kolumn 2 på första veckan. Så jag körde 6-6-4-4-5. Tyckte det kändes lite fjuttigt att jag inte orkade göra mer än minimum på sista settet, så jag gjorde 10 extra armhävningar från knäna bara för att.

Det där med 100 armhävningar känns fasligt avlägset just nu, men vi får väl se. Det här är åtminstone inlägg nummer 100 på den här bloggen, jag väljer att tolka det som ett gott tecken!

Hur många armhävningar kan du göra?

Annonser
Det här inlägget postades i Kost, Styrka. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Quorn & armhävningar

  1. mialena skriver:

    Oj oj, har vi redan börjat?

  2. Cath skriver:

    Uhm, ja, jag spontanbörjade lite… *hrm* Kan vänta med att fortsätta till nästa vecka =) Men jag är ganska övertygad om att jag kommer behöva göra om några veckor också…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s