Bortprioriterad morgonträning

Hur man än säger att man skippade planerad morgonträning låter det som lama ursäkter. Imorse hade jag egentligen tänkt gå på BodyBalance kl 06.30-07.30 men valde att stänga av mobillarmet när det gällde. Varför?

  1. Jag hade legat vaken kl 3-4 under natten av någon outgrundlig anledning. Hörde då även brandkåren rycka ut till kvarteret intill.
  2. När jag går på entimmespass på morgonen måste jag antingen gå tidigare från passet eller ta ett senare tåg. Lite stressigt.
  3. Ikväll ska jag på en aktivitet efter jobbet som jag ska ha med mig prylar till. Det hade då blivit rätt mycket att släpa med på cykeln med både träningskläder och aktivitetsgrejer.
  4. Jag ville äta frukost hemma. Den är både godare och sundare än den som oftast finns att köpa på jobbet. Och billigare.

Jag känner att jag valde rätt för att:

  1. Sömn är viktigt och jag är alldeles för bra på att nedprioritera det till förmån för träning och annat. Nu fick jag en halvtimmes skön snooze.
  2. Hade jag tagit det senare tåget (8.02 istället för 7.42) hade jag inte kommit till jobbet eftersom ett signalfel stoppade all tågtrafik över bron från och med det tåget och minst tre timmar framåt.
  3. Förmodligen hade jag inte kommit i tid till passet ändå, eftersom när jag väl skulle iväg med cykeln ”normal” tid gick inte grinden till innergården att öppna. Jag hade tur eftersom en vaktmästare kom just då och halvt med våld fick upp grinden. Cyklade i ilfart och hann med tåget. Dubbeltur.
  4. Frukosten hemma var god.
  5. Dessutom, varje gång jag skippar eller missar ett träningspass, gör jag tvångsmässigt något annat som kompensation. Typ ”Nu när jag inte är och tränar kan jag vika lite kläder” och så gör jag snabbt något jag kanske inte skulle gjort en vanlig morgon. Hann med några pilates-övningar också.

Yep, det var mina ”ursäkter”. En av dem kan elimineras om jag skaffar en cykelkorg. Rågbröd hemifrån vore teoretiskt möjligt att ta med till jobbet. Jag borde även gå och lägga mig tidigare, men hur sjutton ska jag då hinna med allt?

Annonser
Det här inlägget postades i Icke-träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bortprioriterad morgonträning

  1. Johanna skriver:

    Ja, det känns riktigt bra att ”avgifta sig” lite. Jag kör utan godis, kakor, bullar, läsk och glass. Allt som klassas som efterrätt.. 🙂

  2. Hjulben skriver:

    Som jag ser det behöver man inte ha dåligt samvete för att man inte morgontränar, snarare ska man ha riktigt gott samvete de gånger man nu kommer iväg på morgonen. I mitt fall aldrig! 😉

  3. Cath skriver:

    Johanna – Hehe, det kan ju förvisso finnas viss godtycklighet i den klassificeringen =) Du verkar ha den stränga tolkningen iaf!

    Hjulben – Aldrig och aldrig, vi har ju faktiskt morgonjoggat ihop ett par gånger…

  4. mialena skriver:

    Ta med bröd och tillbehör på måndagen så har du allt klart redan? Halvsmart om man minns alla grejerna. Jag har lyckats med bara pålägg en gång. Gott iofs men hur nyttigt? 😉

  5. Cath skriver:

    mialena – Hahaha! Det beror på vad det är för pålägg kanske… Fast frukosten på jobbet är egentligen det minsta problemet. Det är det där med att gå och lägga sig i tid som är den trängsta sektorn tror jag. Det här med att stressa med allt annat är kanske inte den bästa lösningen, har jag börjat inse..

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s