Sista terrängpasset och situps-test

I lördags var det dags för mitt andra besök i bokskogen. På menyn stod milrundan plus antingen 2 eller 3 km. Det blåste riktigt mycket och var kallt. Det förstnämnda är man ju ganska skyddad mot i skogen, för det sistnämnda byltade jag på mig lite extra kläder.

Milrundan kändes lättare än förra gången, men så är jag ju friskare också. Utan att ta ut mig tog jag den på ca 1 h 5 min. Det är vad jag siktar på att ta första milen på Lidingö på ungefär, och den lär vara mindre kuperad.

Efter milrundan gjorde vi misstaget att gå till bilen och stå stilla och dricka vatten. Not so good. Mina ben var som styltor när jag skulle börja springa igen och 2 km tog typ en kvart. Lärdom: Stanna inte när det är kallt och du är igång.

På kvällen var det fest och jag aktade mig för dem som påstod sig vara förkylda. Skippade även utgång efter midnatt. Så social blir man som löpare.

Söndag var vila för benen (förutom en IKEA-tur samt kort promenad till röstningslokal). Magmusklerna fick dock arbeta när jag skulle testa hur många ordentliga situps jag kunde göra på raken. 172 blev det. Sen gjorde jag lite plankan. Två veckor kvar på programmet och jag närmar mig de 200.

Annonser
Det här inlägget postades i Löpning, Målsättningar, Styrka. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sista terrängpasset och situps-test

  1. Jossan skriver:

    172 situps på raken!!!
    Wow jag blir jätteimpad.
    Det är ju jättemånga! Bra jobbat!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s